תקליטן לחינה – המסיבה מתחילה לפני החתונה

בעבר כאשר זוגות עמדו להתחתן וערכו חינה, זה היה בדרך כלל בבית אחד ההורים, עם אוכל של האימהות או הסבתות, ריקודים אתניים ומוזיקה שנוגנה על ידי אחד מבני המשפחה או מהרדיו טייפ הביתי. מאז עברו הרבה מים בעולם האירועים בכלל ובפרט בעולם החינות, האירועים הפכו להיות הרבה יותר מושקעים ובמובן מסוים מותאמי זמנים, ובמסגרת הענף של תקליטנים לאירועים כיום ,ישנה נישה ייחודית של תקליטנים לחינה.

בטרם נסביר על הנישה הזאת חשוב להדגיש, לא כל תקליטן לחתונה עושה גם חינה ומצד שני לא כל תקליטן לחינה הוא בהכרח ייחודי לנישה זו. ישנם תקליטנים שהולכים רק על נישה זו ובהמשך נבין למה, בעוד שיש לא מעט זוגות צעירים שסוגרים עם התקליטן לחתונה שלהם שהוא גם ישמש בתור תקליטן לחינה.

מה זה תקליטן לחינה? 

טקס החינה מהווה אירוע בעל מאפיינים עדתיים מסוימים (את הטס נהוג לבצע בקרב יוצאי מדינות צפון אפריקה וכן בקרב יוצאי הודו), אזי שגם המוזיקה שאמורה להתנגן בו צריכה לבוא ממקום זה. לא כל התקליטנים מודעים ומכירים את המוזיקה המרוקאית המסורתית, או בקיאים ברזי המוזיקה ההודית ולכן הם בוחרים לא להציע את שירותיהם עבור טקס חינה. לעומת זאת ישנם תקליטנים שמתמחים רק בסגנון מוזיקלי זה ועובדים רק על אירועי חינה ואירועים בעלי מאפיינים עדתיים אחרים (למשל מימונה). 

תקליטן "רגיל" או תקליטן "ייעודי" מי הכי יתאים לטקס החינה?

אז יהיו שיאמרו בוודאי, מה הבעיה שהתקליטן ייקח דיסקים וישמיע אותם. אך לא מדובר רק בלהשמיע את המוזיקה אלא גם ביכולת לדבר עם האורחים את שפת האירוע, להכיר את הברכות ולהיות מסוגלים להשתלב בו על פי כל הכללים.

כיום זוגות צעירים מעדיפים לפנות אל תקליטנים "רגילים", מאחר והמוזיקה שהם משמיעים בחינה איננה בהכרח מוזיקה מרוקאית קלאסי, אלא יותר להיטים עכשוויים, מוזיקה ים תיכונית ומוזיקה שמדברת לצעירים. לכן אם אתם בוחרים לעשות חינה, אתם לא חייבים לבחור תקליטן אשר בהכרח יראה בבקיאות מרשימה במוזיקה מהעדה אלא יכולים לבחור גם תקליטנים אחרים אשר מציעים בין היתר את שירותיהם גם עבור אירועי חינה – מדובר בתקליטנים אשר מחזיקים בידע והיכרות מסוימת עם שירים עדתיים אשר יכולים להשתלב באותו טקס חינה, לצד כמובן, הלהיטים העכשוויים.
אתם מוזמנים גם להשאיר את הפרטים שלכם ואנחנו נעזור לכם למצוא אותם.

החשיבות של תקליטן בחינה

בכל אירוע יש לתקליטן משמעות וחשיבות , כאשר אנחנו מדברים על חינה מדובר יותר על משמעות טקסית. אם בחתונה תפקידו להרקיד את הקהל, ואם תקליטן לבר מצווה תפקידו לגרום לילדים לשמוח, אזי שבחינה עליו לדעת מצד אחד להשתלב בטקס, לשים את השירים הנכונים מבחינה טקסית, להנחות נכון את הטקס , להסביר לאורחים שלא מכירים את הטקס אודותיו, ומצד שני עליו לרומם את האירוע, למרות שהוא משמש כמין חזרה לחתונה עדיין הוא מהווה כאירוע לכל דבר. לכן עליו גם לשלב באירוע את כל הציוד, כמו היה זה אירוע חתונה ובין היתר: 

  • אפקטים מיוחדים 
  • תאורה מתאימה
  • מסך להקרנת סרטונים/ מצגות

כיום, ניתן למצוא גם לא מעט תקליטנים לחינה, אשר מציעים אטרקציות אשר מותאמות לאירוע כמו נגינה על דרבוקה לדוגמא, או יודעים לשלב את עבודת ההנחיה של האירוע עם אטרקציות רלוונטיות כמו להקת מתופפים.

על מקוריות וייחודיות בהפקת חינה

חינה היא כאמור, מסיבה נפרדת מהחתונה ולרוב, כל האורחים אשר יוזמנו לאותה הפקת חינה, יהיו גם מוזמנים לחתונה.
מהסיבה הזאת, חשוב לוודא שהחינה תהווה כאירוע ייחודי ושונה מהחתונה ודבר זה אמור לבוא לידי ביטוי גם בגזרת המוזיקה.
כך שגם אם אתם מעוניינים שהפלייליסט של החינה יכלול מוזיקת מיינסטרים ולהיטים, ההמלצה היא לחשוב ביחד עם אותו תקליטן לחינה, איך ניתן לייחד את טקס החינה ולשלב מוזיקה אשר תהיה מעט שונה מזאת אשר תנוגן בחתונה. כמובן, ניתן להשיג את המטרה, גם על ידי בחירת תקליטן המתמחה באירועי חינה וכחלק מכך, גם השירים אותם הוא ינגן יכולים להיות בקונספט ייחודי ומותאם לאירוע. 

עלויות הזמנת תקליטן לחינה

מבחינת העלויות הדבר תלוי , אם הזמנתם תקליטן לחתונה, וסביר להניח שעשיתם את זה,  אזי שייתכן ותוכלו לקבל מחיר מוזל על שני האירועים. במקרה ומדובר בתקליטן ייחודי לחינה, הרי שהסכום ינוע בין 2000-3000 שקל. זה תלוי במשך זמן האירוע, מן הסתם.

מה כדאי לבדוק?

חשוב לזכור בהזמנת תקליטן לחינה היא, אם אתם מחליטים ללכת על תקליטן שאיננו מתמחה רק בחינה, תוודאו איתו שיש לו את המוזיקה של העדה שלכם, במידה ואין תדאגו לספק לו. תקליטן מנוסה ידע גם להבדיל בין סגנונות מוזיקה שונים, אך לא הייתם רוצים לגלות שהתקליטן שלכם לא יודע להבדיל בין המוזיקה של העדה לבין המוזיקה של העדה השכנה.

עומדים לערוך טקס חינה? תשאירו את הפרטים שלכם ואנחנו נדאג שתקבלו הצעות מחיר מתקליטנים מובילים בתחום. בנוסף תוכלו להיעזר אצלנו במאמרים ומחירונים בתחום.

שתפו את המאמר

צרו איתנו קשר

אולי יעניין אותך

להצעת מחיר ופרטים נוספים
השאירו פרטים